Weboldal készítés - blog
Weboldal készítés árak

Weboldal készítés árak 2024-ben - 19 pontban összegyűjtve

Amikor a vállalkozásodat elindítottad, valószínűleg te is úgy jártál el, mint én a weboldal készítéssel. Feltérképezted a leendő konkurenciát és a piacot. A vállalkozásod indulása előtt már jóval eszedbe juthatott, hogy egy honlapra is szükséged lehet. Ha nézelődtél már az ajánlatok közt, feltűnhetett, hogy nagyon széles skálán mozognak a céges weboldal készítés árak. És azon is eltűnődhettél, vajon kell-e minden vállalkozásnak weboldal?

Előre szólok, hosszú lesz.

2024-et írunk, és a mai Magyarországon a KSH megközelítőleg 1,8 millió vállalkozást tart nyilván, ennek körül-belül 98-99%-a kis- és középvállalkozás. Ezek jelentős része egyáltalán nem, vagy nagyon rosszul használja ki az internet, az online jelenlét és a céges weboldal adta lehetőségeket.
Az online világ korában tényleg minden problémájukra az interneten keresik az emberek a megoldást.

Egyetlen példát hadd hozzak ide, a ‘villanyszerelő’ kifejezésre nagyjából 15000 keresés indul havonta országosan a Google keresőjében. Az kereken napi 500.
A városomban, ahol élek, ez a szám havi 280, azaz napi majdnem 10, fodrászra ugyanezek a számok havi 1000, napi 30. Masszőrre 800, napi 27…

Megválaszoltam a dilemmádat, hogy kell-e honlap a vállalkozásodnak?

Tartalomjegyzék

A honlap készítés fizető-eszközei

Amikor eljön az idő, hogy honlapot szeretnél a cégednek, és elkezdesz a lehetőségeidnek utánajárni, akkor szembesülsz te is azzal, hogy mennyire szerteágazó piaccal van dolgod és milyen nagy információhalmazzal kell megbirkóznod.

Közel negyven honlap készítéssel foglalkozó vállalkozás szolgáltatásait és árait elemeztem én is. Sokan írnak a weboldal készítés árainak alakulásáról, hogy ezen az összetett piacon mi mozgatja a költségeket, hogy miért és mennyit kell fizetned. Nyilván te is az optimális megoldást keresed minőség-ár arányban.

Ha egy olcsó poénnal össze lehetne foglalni dióhéjban a dolgot, akkor az autószerelő-műhelyre kifüggesztett tábla szövegét idézném: “Műhelyünk jól, olcsón és gyorsan dolgozik. Ön ebből kettőt választhat”.

Természetesen sokkal árnyaltabb a kép, de a legelején érdemes egy dolgot tisztázni. A céges weboldalad elkészítéséhez kettő fizető-eszköz áll rendelkezésedre: a pénz és az idő.

Használni is fogod mindkettőt, és remélem, tudok benne segíteni, hogy a megfelelő arányt megtaláld.

Honlap keszítés árak fizetőeszközök

Weboldal készítés árak: mik a fő tényezők?

Ha már kerestél weboldal készítés árajánlatokat, gyanítom, leggyakrabban azzal találkoztál, hogy csomagokat kínálnak, egy induló, de nem végleges árral. Ez így van egyébként nálam is.

A csomagok magyarázata egyrészt marketing, másrészt segítség, hogy el tudd helyezni a számegyenesen, nagyjából mire számíthatsz. A hangsúly azon van, hogy nagyjából.

A tényezőket két részre bontanám, és nézzük így:

  1. Az emberi tényezők. Aminek része a vállalkozás, akire a honlapod elkészítését bízod.
    És te magad. Igen, jól olvasod.
  2. Maguk a technikai részletek, weboldal célja, funkciói és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások

Az első ponton sejthetően megakadtál egy pillanatra, kevesen gondolnak bele, de így van. A weboldalad árát nagymértékben befolyásolja a humán tényező.

Gondolj abba bele, hogy mennyi kommunikációval jár egy honlap elkészítése.

Van rá lehetőség, hogy ezt a részt (és sok másikat is, látszólag) megspórold, és önállóan állj neki a céges weboldalad elkészítésének, erről a lehetőségről alább részletesen is olvashatsz.

A kommunikáció idő, az idő pedig pénz. Mindkét fél részéről szükséges az együttműködés képessége. Ehhez mind a megbízott vállalkozásnak, mind neked felkészültséggel kell rendelkezned.

Ha most az jár a fejedben, hogy Ati menj a francba, azért van a vállalkozás, hogy megcsinálja a honlapomat, ezért fizetek, nem azért, hogy készülgessek…. akkor olvass vissza egy bekezdést.

Nem arra célzok ezzel, hogy kész tervekkel kell a weboldalad készítőjét felkeresni, hanem arra, hogy a “Kell egy honlap jövő hétre” nem túl jó kiinduló alap. Ez hosszas kommunikációhoz fog vezetni. A kommunikáció pedig idő…. Ennek a lerövidítésében is tudok segíteni, kérj ajánlatot tőlem

A másik oldalról is szükséges ez a fajta készség, hiszen ha vállalkozás, akire a weboldaladat bízod, például az elején nekiáll IT nyelven beszélni, a weboldal készítéssel kapcsolatos szakmai zsargonban magyarázni, amiből te adott esetben egy megveszekedett mukkot nem értesz (hiszen ezért fordultál hozzájuk), akkor ez a fajta párbeszéd is simán tarthat a végtelenségig.

A céges weboldalad előkészítése rengeteg kommunikációval indul, aminek előzménye egy - általában - ingyenes konzultáció, az elképzelések és az ajánlatok egyeztetése.

Viszont ne legyenek illúzióid, hogy az ingyenes konzultációkkal eltöltött órák száma nem befolyásolja a honlapod végleges árát.

És ennek a párbeszédnek te aktív részese vagy, ezért utaltam a te felkészülésed fontosságára.

Szabadúszó vagy ügynökség?

Szabadúszó, kisebb vállalkozás vagy ügynökség?

Hatalmas a paletta a fél délután alatt összebarmolt Wordpress weboldalaktól a webdizájn-marketing ügynökségekig.

A Háború és béke terjedelmével vetekedő hosszúságban lehetne ezt a témát boncolni.

Ahogy mindennek, itt is mindegyiknek vannak a világosabb és sötétebb oldalai, én nem törnék pálcát egyik felett sem egy ilyen rövid bekezdésben, csak a vállalkozás méretére vagy a weboldal készítés áraikra alapozva.

Nem az a célom, hogy bárkibe is beleálljak, ezt messzire kerülném, hanem hogy neked segítsek dönteni.

Egy ügynökségnél sokkal borsosabb árral kell számolnod, és mérlegelned kell, hogy az a fajta szolgáltatás, amit nyújtanak, neked valóban megéri-e. Több szakterület szakértőjével dolgoznak, magasabbak a bér és egyéb fenntartási költségeik, talán ez nem szorul további magyarázatra. Ennek megfelelően a magasabb szintű projektekre pozícionálják magukat, itt egy nagyvállalati szintről beszélünk. Nem feltétlenül éri meg nekik egy helyi menyasszonyi ruha-kölcsönző weboldalával foglalkozni. És valószínűleg a ruha-kölcsönzőnek sem.

A másik, amit én mérlegelnék egy ügynökségnél, hogy ez a magasabb ár valóban megmutatkozik-e a szolgáltatásuk minőségén is, vagy fogják, és kiszervezik egy alvállalkozásnak a honlapod elkészítését, és vagy van az ügynökségnek hozzáadott értéke, vagy nincs.

Semmiről nem szeretnélek lebeszélni, vagy rábeszélni, teljesen simán előfordulhat, hogy az ügynökség az esetedben jó döntés.

A kisebb cégek, vagy a weboldal készítéssel foglalkozó szabadúszók, mint én is, az alacsonyabb fenntartási költségek miatt tudnak alacsonyabb áron dolgozni, ez is világos azt hiszem.

Láttam nagyon jó, tényleg nagyon jó, profi céges weboldal készítéssel foglalkozó szabadúszókat is, és mivel tényleg nagyon széles a skála, most megint azt kérem tőled, hogy mérlegelj, és ne az ár alapján dönts.
És ne hidd el azt, hogy csak azért, mert valaki egyéni vállalkozóként foglalkozik weboldal készítéssel, az feltétlenül gagyi minőséget fog kiadni a kezei közül.

Hadd térjek vissza egy mondattal az autószerelős példához. A fenti gondolat-menetet követve a márkaszervizeken kívül minden kisebb autószereléssel foglalkozó céget vagy vállalkozót kerülni kellene, mert úgyis csak a márkaszerviz a tuti megoldás.

Ezt te is tudod, hogy nem így van, nagyon nem.

Körültekintéssel járj el, hogy kire bízod a céged honlapjának a megvalósítását, ennek a felelőssége téged terhel.

Weboldal készítés
mérhető eredményekkel

Bővítenéd az online lehetőségeidet?

Akkor most mennyi is lesz a céges weboldal készítés ára?

A humán szempontok kivesézése után akkor nézzük, mit találtam.

Tényleg nehéz összegszerűen meghatározni, mert túlnyomó többségben induló-árakkal találkoztam én is. Próbáltam a kis és közepes vállalkozásoknak szóló ajánlatokra koncentrálni.

Csak az induló honlapkészítés árakat tettem a táblázatba, ezen felül még jó néhány költség jelentkezni fog, ezeket a későbbiekben kibeszéljük.

Hirdetési portálokon található ajánlatok
60-80 ezer forintról indulnak a weboldal készítés árak. Ebben az árkategóriában nagyon óvatos lennék, az előző bekezdésben lévő linken olvashatsz erről többet.
Szabadúszók, egyéni vállalkozók árajánlatai
150-220 ezer forint induló ár az általános, szolgáltatásoktól függően
Kisebb weboldal készítéssel foglalkozó cégek
Nagyjából 250 ezer forint körül van az ajánlatok alsó határa, azonban itt már nem ritka a félmilliós kezdő ár sem.
Nagyobb webdizájn ügynökségek
Egy kicsit nehezebb meghatározni az alsó határt, ők javarészt egyedi ajánlatokkal dolgoznak, de a milliót közelítő-elérő árról indulnak.
Körbenéztem kicsit Európában is, ezt csak érdekesség jelleggel
Nyilván nem lehet egy az egyben összegszerűen összehasonlítani a Nyugat-európai weboldal készítés árakat a magyar árakkal. Szintén a kisebb vállalkozásoknak megfelelő ajánlatokat néztem.
A német szabadúszóknál itt-ott lehet találkozni 500 eurós ajánlatokkal, de ez nem jellemző, inkább az 1500-2500 euró kezdő árat lehet irányadónak tekinteni.
Az Egyesült Királyságban szintén vannak 750 font körüli ajánlatok, de ott is döntően az 1200-1500 font az, amit alapnak lehet venni.

 

Ilyenkor szokták kiírni, hogy az árak tájékoztató jellegűek, és felelősséget nem vállalunk értük.

Ahogy említettem, természetesen ezek nem a végleges árak, mert a weboldalnak vannak egyéb egyszeri és további állandó költségei.

Milyen egyéb szempontok befolyásolják egy weboldal elkészítésének árát?

Nézzük először azokat a kérdéseket, amik magánál a honlap készítésénél jelentkezhetnek, és amire esetleg nem is gondoltál.

Egyedi kódolású vagy tartalomkezelő-rendszerrel (CMS) készített weboldalak?

Ha rákeresel arra az interneten, hogy egyedi weboldal készítés, nem feltétlenül azokat a találatokat kapod, amik a fenti kérdésre választ adnak.

Sokan hirdetik egyediként a tartalomkezelőkkel elkészített weboldalakat is, de a két dolog nem ugyanaz.

Az egyedi kódolású weboldalak készítői olyan szakemberek, programozók, akik teljesen az alapoktól, gyakorlatilag a nulláról felépítik a weboldaladat, abszolút egyedülálló kódolást használva, a forráskód nem nyílt, ami azt jelenti, hogy nem láthatja és nem módosíthatja szabadon bárki.

Gyakran nem is egyedül készítik ezeket, nagy szakértelmet igénylő feladat több programozási területen is. Az így készült weboldalak ára is tükrözi ezt, nem az alsó árkategóriában fogsz ezzel találkozni.

A nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszereket - mint például a Joomla - szintén programozók fejlesztik, többen, az esetek többségében akár több százan is.

A nyílt forráskód pedig pont arra utal, hogy nyilvános a kódjuk, és (néhány kivételtől eltekintve) szabadon is módosítható. Ezeknek a rendszereknek a kezelését a programozáshoz nem, vagy nem annyira értő emberek is meg tudják tanulni, különböző modulokkal könnyen bővíthetőek a funkcióik. Az alaprendszer az esetek túlnyomó többségében ingyenes.

Mivel a weboldal készítés árait tárgyaljuk, itt most nem húzom az időt ennek a taglalásával.

Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, és mindkét módszernek megvan a maga helye a weboldal készítés világában.

Az árakat tekintve, a fentiek alapján nyilvánvaló, hogy az egyedileg kódolt weboldalak ára jóval borsosabb lesz, mint a tartalom-kezelőkkel készülteké.

De az se tévesszen meg, hogy egy CMS alaprendszer önmagában ingyenes, és talán könnyen megtanulható a kezelése, ingyen weboldal nem létezik, erről majd alább olvashatsz.

Amikor weboldal készítőt keresel, az esetek túlnyomó többségében tartalom-kezelő rendszerrel dolgozó vállalkozást fogsz találni, és az induló árak, amik a fenti táblázatban szerepelnek, az ezekkel elkészített weboldalakra vonatkoznak.

A weboldaladon lévő aloldalak száma.

Természetesen itt a honlapod külön elkészítendő egyedi aloldalairól van szó, olyanokról, mint pl. rólunk oldal, portfólió oldalak, egy szakértő cég különböző szolgáltatásainak a bemutatása.

A hasonló tartalommal bíró aloldalak, amelyeket duplikációval el lehet készíteni, pl. a termékoldalak, nem növelik olyan mértékben a ráfordított időt és a költségeket, mint az egyedi aloldalak létrehozása.

Az oldalon található funkciók.

A teljesség igénye nélkül néhány funkció, amire szükséged lehet: képgaléria, blog funkciók, kapcsolat-tartó űrlapok, felhasználói bejelentkezések kezelése, többnyelvű oldal, hírlevél feliratkozás.

Néhány ezek közül elég általános eleme egy weboldalnak, és a megvalósításuk sem igényel sok-sok plusz ráfordított órát. Viszont egy egyszerű kapcsolati űrlap elkészítése (név, e-mail cím, üzenet elküldése például) és egy hírlevél küldő funkció korrekt beállítására fordítandó idő között bizony van különbség.

A tartalom.

Megint kényes részhez értünk.

Nem feltétlenül tartozik a honlap készítés szigorúan vett témakörébe, de weboldal készítés árát ez a faktor nagyban tudja befolyásolni.
Az oldalad árának meghatározásánál ezekkel számolj induló költségként, de ne feledd, hogy valószínűleg ezek további kiadásként is jelentkezni fognak.

A szöveges tartalom, a képek, grafikai-dizájn elemek (pl logo) rendelkezésre állnak-e? Mindegyikre alapvetően két felvetés igaz, vagy te magad készíted el őket, vagy az elkészítésükkel megbízol valakit. Vannak weboldal készítők, akik vállalják ezeket is.

A szöveges tartalom fogalma alá sok minden tartozhat, a kezdőoldal szövegétől a bemutatkozó oldalon át a blog tartalomig, vagy a közösségi médiában közzétett bejegyzésekig.

A képekkel egy kicsit más a helyzet, abból a szempontból, hogy itt nem csak két lehetőséged van, magad megcsinálni őket, vagy elkészíttetni. Használhatsz az interneten fellelhető kép-gyűjteményekből ingyenes vagy fizetős képeket is.
Itt két dolgot szeretnék megjegyezni.

  • Az egyik, hogy az egyedi fotók mindig sokkal jobb benyomást keltenek, ha teheted, ezt az utat válaszd.
  • A másik, hogy csak jogtiszta forrásból szerezd be a képeket (ahogy minden más tartalmat is). Ne csak az etikai, hanem jogi szempontokat is tartsd szem előtt.

Ha a grafikai elemek már rendelkezésre állnak, főleg, ha jó minőségben, az jelentősen rövidítheti a honlap elkészítésére fordított időt. Ha nem vagy járatos ezek megtervezésében és elkészítésében, mindenképp szakember segítségét javaslom, ne barbárkodj, azért sem, mert nem feltétlenül csak a logódat tudja elkészíteni, hanem egyben a weboldalad teljes kinézetét, dizájnját. A későbbiekben ez a befektetés mindenképp meghálája magát.

Ehhez a részhez egy záró jelzést hozzá kell tennem.

Az egyediség mindegyik felsorolt elemnél nemcsak etikai és jogi szempontból fontos, itt is hadd hozzak egy példát.

Tegyük fel, hogy céged termékpalettáján megtalálható a bukófrekvenciával működő félhomálytizedelő, aminek a gyártója a Félhomály Ellenes Kft.

Ezt a terméket forgalmazza még 30 másik cég is.

Fogod magad, és a Félhomály Ellenes Kft honlapjáról egy az egyben lemásolod a félhomály-tizedelő adatlapját és fényképeit, meg még egy blogbejegyzést is arról, hogy mekkora király műszer ez, milyen jó lehet vele félhomály nélkül élni.

Ezzel egy dolgot biztosan nem tettél, egy másikat viszont biztosan igen:

  • nem adtál hozzá semmi rád jellemzőt, tartalmat, megjelenést, semmit, ami megkülönböztetne a 30 másik cégtől az interneten keresgélők szemében
  • a keresőmotoroknak pedig azt mondtad, én vagyok a 31. félhomály-tizedelő árus, aki ráadásul egyedi tartalom készítésére sem képes, csak másolásra (jó esetben a forrás megjelölésével, talán)

Itt sem javaslom, hogy költség-kímélő megoldásokat alkalmazz, vissza fognak ütni. Biztosan.

Mennyibe is fog kerülni a céges weboldal?

A weboldal készítés határideje

Egyszer egy facebook-os weboldal készítés hirdetés alatt láttam egy igazi gyöngyszemet: “2-3 hét????? Wordpressel egy délután alatt megcsinálom” és jópár vigyori mellé. Szó sem esett a hirdetésben arról, hogy a 2-3 hetet a hirdető milyen bonyolultságú projektre gondolta.
Természetesen egy 4 oldalas bemutatkozó weboldal elkészítése nem fog másfél hónapig tartani, és megfelelő rutinnal magát a weboldalt gyorsan el lehet készíteni adott esetben. De a weboldal készítés nemcsak abból áll (jó esetben), hogy feldobok egy wordpress-t és egy ingyen-sablont, kicserélem a képeket és a szövegeket, aztán viszlát. Szóval az ilyen kijelentéseket én fenntartásokkal kezelném.

Az ajánlat adásnál a honlapod készítője meg fogja mondani, hogy milyen határidővel tudja vállalni a munkát. A weboldal készítés minden fázisára van egy észszerűen kalkulált munkaóra-szám. Ez nem véletlen. Nagy valószínűséggel ezen lehet csiszolni, de ha sürgősebben kell elvégezni a munkát, számolj magasabb költségekkel is.

Honlap készítés: óradíjban vagy projektben?

Én nem óradíjban dolgozom, a felmérés és konzultáció után adok ajánlatot arra a teljes projektre, amiben megegyeztünk.

Ezen a konzultáción a teljes weboldal felépítése és kialakítása átbeszélésre kerül. Változtatások nyilván előfordulhatnak, de ha már a készítés közben derül ki, hogy hiányzik valami, vagy még valamilyen más funkciót is szeretnél az oldalra, ilyenkor módosítással számolj, magasabb költséggel a végére, és esetleg a határidő kitolódásával.

Az óradíjat nem tartom szerencsés megoldásnak, úgy gondolom, nem előnyös sem nekem, sem az ügyfélnek, ezért kerülöm.

Weboldal készítés árak és a rejtett költségek

Szerződés a honlap készítésről. Jól átgondolt és áttanulmányozott szerződés.

Garancia.

Ez a két dolog, ami eszembe jut elsőre.

Ezek mindkettőtök érdeke, mindkettőtöket véd.
Ha ezek megvannak, már nagy meglepetés nem érhet. Természetesen nem kell minden egyes weboldal készítő cégről azt feltételezni, hogy tisztességtelen módon játszik, de körültekintéssel járj el.

Ide kívánkozik egy olyan típusa a weboldal készítésnek, találtam rá példát, ahol induló költség nélkül készítenek neked weboldalt, de a továbbiakban havidíjat kell fizetned érte.

Ha ez megfelelően le van dokumentálva, természetesen semmi kivetnivaló nincs benne, és ha neked megfelel, válassz ilyen megoldást. Azért említettem meg, hogy tudd, létezik ilyen is, csak a “Weboldal készítés ingyen” szlogen ne vigyen félre.

A weboldal jogi dolgai

Ez a témakör sem szorosan kapcsolódik a weboldal készítéshez, de a végső árba bele kell majd kalkulálnod. Alapvetően két játékosról van szó.

Az egyik az Általános adatvédelmi rendeletnek, népszerűbb nevén a GDPR-nak megfelelés. 2018 óta ez kötelező, tájékoztatnod kell a honlapod látogatóit, hogy milyen adatokat kezelsz róluk, és még egy halom más dologról.

A másik pedig az Általános Szerződési Feltételek, ÁSZF. Amennyiben értékesítesz, szükséged van rá.

Pont ugyanúgy, ahogy a tartalomnál említettem, azt javaslom itt se a költség-kímélés legyen az elsődleges szempont, ne letöltött sablonokkal dolgozz, hanem kérd szakember segítségét, mielőtt véget nem érő jogi vitákba bonyolódsz.

A weboldal készítés további költségei

A weboldal fenntartásának árai, további költségek

A honlapodnak nem csak elkészítési, hanem további üzemeltetési költségei is vannak.

A domain név

Minden nap találkozol vele, természetesen a weboldalad címéről beszélünk, pl.: www.cegedneve.hu

Ez egy regisztrációs folyamatot követően tudod igénybe venni, amennyiben az adott domain név nincs használatban.

Ennek az éves költsége 2000-2500Ft körül alakul.

A weboldalad tárhelye

Amennyiben valamilyen tartalom-kezelővel készített, vagy egyedileg gyártott honlapot szeretnél, tárhelyre lesz szükséged a weboldalad üzemeltetéséhez.

Ha bérelt weboldal megoldásban gondolkodsz, ott a tárhely ára benne van a szolgáltatás díjában.

Elöljáróban, itt is az az aranyszabály, hogy ne a tárhely ára legyen a meghatározó szempont, sokkal inkább a sebessége és pl. a tárhely üzemeltető ügyfélszolgálata/támogatása.

Az ár nagyban függ attól (szélsőséges példák), hogy egy pár oldalas céges weboldalról van szó, vagy egy több száz termékes weboldalt kiszolgálni képes tárhelyre van szükséged.

A weboldalad készítőjének ebben jártasnak kell lennie, hogy el tudja dönteni, neked melyik a megfelelő.
Egy egyszerűbb céges weboldalakhoz induló költségként éves szinten 12000-15000 Ft-ot lehet számolni.

A bűvös SSL

Minden nap találkozol ezzel is, még ha nem is veszed feltétlenül észre.
Az SSL a Secure Socket Layer rövidítése, egy internetes biztonsági protokoll, aminek a feladata az, hogy megbízható kapcsolatot létesítsen a weboldalad és a látogatóid eszközei között, a hálózaton keresztüli kommunikáció ne legyenek “lehallgatható”.

Ha felnézel a böngésző címsorába, a weboldal címe mellett látsz egy kis lakatot. Ő jelzi, hogy a weboldal használ-e SSL-t, vagy sem.

Létezik ingyenes és fizetős változata is. A fizetős SSL-ek díja évi 5000Ft-ról indul, és függ a kínált szolgáltatásoktól, illetve a tanúsított domain-ek számától.

Hogy érdemes-e fizetőset használni, nagyban befolyásolják a weboldalon használt funkciók, de visszatérve a tárhely példájához, egy egyszerű céges oldalhoz jó választás lehet az ingyenes, a tárhely szolgáltató által biztosított SSL tanúsítvány.

Itt is van egy megjegyzésem. A biztonságos kommunikáció rendkívül fontos, de ezen felül is van szerepe.

A keresőmotorok nemes egyszerűséggel megbízhatatlannak minősítik azt az oldalt, amelyik nem használ SSL-t, és ez jelentkezik abban is, hogy milyen pozíciót foglalhat el a keresési listában.

Magyarul egyértelműen hátrébb fogják sorolni azt az oldalt, ami nem rendelkezik SSL-lel.

Fontos, hogy az SSL tanúsítványokat újítani kell.

Szerintem te sem szeretnéd, hogy a látogatód böngészője közölje a látogatóddal adott esetben, hogy “Az ön kapcsolata nem biztonságos”.

Összefoglalva weboldal csak érvényes tanúsítvánnyal működjön, sehogy máshogy, erre figyelj.

A weboldal kereső-optimalizálása (SEO)

A SEO a Search Engine Optimization rövidítése, magyarul a kereső-motorokra optimalizálást jelenti. Az a célja, hogy bizonyos keresési kifejezésekre, kulcs-szavakra a weboldalad, vagy annak aloldalai, blog-bejegyzései minél előrébb kerüljenek a találati listákon. A magyarázat egyszerű, minél előrébb van az oldal, annál nagyobb valószínűséggel kattintanak rá.

Ahhoz, hogy a weboldalad a keresők találati listáján egyáltalán megtalálható legyen, nagyon sok technikai és tartalmi feltételnek meg kell felelnie.

Rengeteg dolgot magába foglal, a teljesség igénye nélkül célpiacod feltérképezésétől a kulcsszó kutatáson át, az ehhez tartozó tartalmak előállításán keresztül a link-építésig, az analitikáig, de még a weboldal betöltési idejének optimalizálása is ide tartozik.

Ennek a folyamatnak egyik része a weboldal SEO “barát” technikai kialakítása. Azért tettem idézőjelbe, mert nem szeretem ezt a szót, talán jobb lenne nyakatekerten SEO folyamatok támogatására kialakítottnak mondani.

Bárhogy is nevezzük, vannak olyan követelmények, amiknek a weboldaladnak meg kell felelnie.

Sok weboldal készítő vállal egyben kereső-optimalizálást is. De ha nem is vállalja, akkor is kutya kötelessége azokkal az alapvető ismeretekkel rendelkeznie, amik nélkül egyszerűen nincs értelmezhető optimalizálási eredmény.

Megint kiragadva pár apró részletet, a kép-optimalizálásról már szóltam egy szót, határozottan nem jó ötlet ultra HD felbontású, 6 gigabájtos képeket használni a weboldal készítéshez. Mert a hiper-szuper felbontású monitorodon baromi jól néz ki, de ha valaki mobilnettel nyitja meg az oldaladat, annak előbb csírázik ki a konzerv bab a szekrényében, mint a weboldalad betöltődne.

Vagy tisztában kell lennie az oldalak struktúrájának helyes kialakításával.

Vagy tudja, hogy nem pakolja tele csilli-villi pörgő-forgó animációkkal, amitől úgy néz ki a honlapod, mint egy tűztánc show. Mert nemcsak gagyi lesz, hanem vannak olyan faktorok, amiket a kereső-motorok figyelnek, és néhányat ezek közül az ilyen megoldások iszonyatosan lerontanak.
Tényleg csak példák.

A SEO árak pont, mint a többi összetevője a weboldalad árának, nagyon nagy szórást mutatnak. Óradíjban 8-20000Ft körüli összegről indulnak, míg a havidíjas SEO 40-50000Ft-ról.

Természetesen itt is van lehetőséged magadnak elvégezni ezt a munkát, de itt a valuta megint az időd lesz, mire azt a tudást elsajátítod, hogy az oldalad egyáltalán fellelhető legyen a keresőkben.

Van harmadik megoldás is, ezek a fizetett hirdetések. Nem elvetendő ötlet, de azt tudnod kell, hogy a kereső-optimalizálással hosszú távon nagyobb, jobb eredményeket lehet elérni, mint a hirdetéssel.

Ha a SEO árakat keresed az interneten, valószínűleg találkozol azzal a fogalommal, hogy sikerdíjas SEO.

Ez dióhéjban azt jelenti, hogy csak akkor kell fizetned, ha adott kulcs-szóra, kulcs-szavakra a találati listában előkelő helyre kerül a weboldalad.

Én ezzel a megoldással is óvatosan bánnék. Aminek az egyik oka az, hogy a “bukófrekvenciával működő félhomálytizedelő” összetett kulcs-szóra elég hamar elég jó eredményeket lehetne elérni, ha erre optimalizálnék egy oldalt. Nem zárom ki rövid időn belül az első helyet sem.

A probléma csak az, hogy erre senki nem keres, és hiába van az oldal az első helyen.

Vannak ennek a módszernek más hátulütői is, mert a sikerdíjnál a gyorsaság az egyik döntő tényező. Léteznek olyan technikák is, amik a keresőmotorok által használt algoritmusok átverésével próbálnak “eredményeket” elérni, aránylag gyorsan. Viszont ezek a módszerek azért ki szoktak derülni, és a frissen, nagy költségvetéssel elkészített weboldalad megy a feketelistára, aztán örök élet meg egy nap, mire onnét vissza tudod hozni. Ha tudod.

Félre ne érts, véletlenül sem szeretném azt sugallni, hogy a SEO szakemberek nem tisztességes módszerekkel dolgoznak, hiszen a saját hírnevüket és megélhetésüket tennék kockára ezzel, hanem egy gyakori csapdára szerettem volna felhívni a figyelmedet.

Weboldal karbantartás

Weboldal karbantartás árak

Pont most olvastam egy blogbejegyzést erről, hogy ezért miért felesleges fizetni.

Meredek kijelentés.

Tegyük ezt tisztába.

A weboldal készítés árában garancia kell, hogy legyen, ezt törvények is szabályozzák. A garancia kiterjed arra az állapotra, ahogy átvetted a weboldalt, és arra az esetre, ha a garancia lejárta előtt valami nem úgy működik, ahogy abban megállapodtatok.

Természetesen a szerződésben sok mindenre kitérhettek, de nézzünk néhány alap-esetet.

Legyen szó akár egyedileg kódolt honlapról, vagy tartalom-kezelő rendszerrel készült oldalról, a garancia nem fog kiterjedni azokra az esetekre, ha a weboldalt például frissíteni kell. Márpedig kell.

A garancia keretein belül nem kérhetsz biztonsági mentést sem. Ha a tárhely-szolgáltató hibájából eltűnik az oldalad (van ilyen, tapasztalatból írom), garanciában nem kérheted a weboldal készítőtől a visszaállítást.

Új funkciók hozzáadása, aktiválása, vagy esetleg új tartalom feltöltés sem megy garanciában. Az sem, hogy ha esetleg a weboldal admin felületén elállítottál véletlenül valamit, és nem tudod helyrehozni. Vonatkozik ez arra is, amikor egy tartalom-kezelő rendszerre ráengedsz egy frissítést, és néhány kiegészítő nem kompatibilis az új verzióval, és vagy a kiegészítők nem működnek, vagy az egész oldal.

Két utad van, és visszatértünk megint a pénz és az idő dilemmájára.

Az első, ha van időd, affinitásod és bátorságod, akkor beleásod magadat a témakörbe.

És megtanulod hogyan végezd el a weboldal karbantartást, például, hogyan csinálj korrektül egy frissítést, a biztonsági mentés/visszaállítástól elkezdve a kompatibilitás ellenőrzésig. Vagy egy új tartalom feltöltésénél hogyan optimalizáld a képeket, hogy ne legyen csigalassú az oldalad, mint a Kecskeméti Konzervgyár privatizációja. Vagy a weboldalad funkcióinak rendszeres ellenőrzése, nagyon hosszú a sor.

Természetesen betanítás jár minden weboldalhoz, hogy az alap dolgokat meg tudd magad is csinálni, egy blog-bejegyzést gond nélkül elkészíteni, de eljön az idő, amikor korlátokba ütközöl.

Itt csak arra szeretném a fókuszt helyezni, hogy csinálhatod magad is a honlapod karbantartását, de rengeteg időt fogsz tanulással tölteni. És jó esetben nem a saját károdon tanulsz.

A másik lehetőség megbízni ezzel valakit, értelemszerűen az első jelölt a weboldal készítője lehet, hiszen ő ismeri a legjobban az oldaladat.

Amikor a weboldal készítés árak elemzését végeztem, figyeltem a karbantartási árakat is.

Itt is pont ugyanakkora a szórás, mint magánál a honlap készítésnél, és általában ezt is csomagos bontásban kapod, havonta 5-30000 Ft-os áron.

Ami minden csomagban szerepel, az a frissítés és a biztonsági mentés, havi 1-2 alkalommal. Utóbbi lehetséges, hogy elég, ha nem gyakran frissül az oldalad, de könnyen előfordulhat, hogy gyakoribb mentésre lesz szükséged.

Ha árban elkezdünk feljebb menni, találkozunk már a szolgáltatásba foglalt tartalom-frissítéssel, weboldal optimalizálással/gyorsítással, gyorsabb rendelkezésre-állással, illetve kedvezményes óradíjakkal, ha olyan támogatásra lenne szükségünk, ami nincs benne a csomagban, mint pl. funkció-bővítés.

Természetesen itt is elérkezünk ahhoz a kategóriához, ahol egyedi árajánlatokra lesz szükségünk, pl. nagyobb forgalmú webáruházak.

Nem tisztem rábeszélni semmire sem téged. El tudod dönteni, hogy megbirkózol magad a feladattal, vállalod a rászánt időt, a kockázatot és spórolsz vele.

Ha ezt az utat választod, annyit kérek, azt még kalkuláld hozzá, ha egy esetleges elbaltázott frissítés után 3-4 napig elérhetetlenné válik az oldalad, és nem tudod te megjavítani, a bevétel-kiesés és a javításra kifizetett órák arányban lesznek-e azzal az összeggel, mint amit egy weboldal karbantartás szolgáltatásra költöttél volna.

De bárhogyan is döntesz, a weboldalad legyen rendszeresen ellenőrizve és frissítve, ne hagyd, hogy több éves biztonsági résektől hemzsegjen, vagy biztonsági mentés nélkül maradjon.

Ez fog a legtöbbe kerülni, ezt bizton elhiheted.

Weboldal készítés ingyen

Ezt a témát rágtam egy darabig, és mivel se lenyelni, se kiköpni nem tudtam, úgy döntöttem, nem fárasztalak vele itt tovább.
Külön bejegyzést szántam neki, mert megérdemli. Ha érdekel a dolog, adj még magadnak 5 percet, hogy megismerkedj az ingyen weboldal készítés rejtelmeivel.

 

Összefoglaló

Milyen határok között mozognak a weboldal készítés árak?

Tapasztalataim szerint egy weboldal készítés ára ~150 ezer Forintról indul, az igényelt szolgáltatásoktól függően. Ebbe a kategóriába sablon alapú weboldalak elkészítése tartozik. Egy nagyobb igényekkel rendelkező, egyedi kialakítású weboldal induló ára 4-500 ezer Forint.

Mennyi idő alatt készül el a weboldalam?

Erre a kérdésre nehéz konkrét választ adni. Bonyolultságtól függően tőlem nagyjából 4 hétről induló ajánlatot fogsz kapni, de ezt csak az igényfelmérés után tudom pontosan megmondani.

Garanciát vállalsz az elkészült weboldalra?

Természetesen. Erre törvény is kötelez. Ezen felül - csomagtól függően - 30-60 napos pénzvisszafizetési garanciát vállalok arra az esetre, ha mégsem azt kapod, amit szerettél volna.